Bent u benieuwd naar de resultaten van alle PISA-onderzoeken? De volgende links bieden u toegang tot de Nederlandse en internationale rapporten.
Op 3 december 2019 zijn de resultaten van PISA-2018 gepresenteerd.
» Bekijk de infographic voor een overzichtelijke weergave van de belangrijkste Nederlandse resultaten.
» In het rapport ‘Resultaten PISA-2018 in vogelvlucht’ worden de Nederlandse resultaten beschreven en vergeleken met resultaten uit eerdere metingen. Daarnaast worden de resultaten in internationaal perspectief geplaatst.
» Eind 2020 zijn vier nieuwe rapporten verschenen die dieper ingaan op de resultaten van PISA-2018 op het gebied van leesvaardigheid, welbevinden, kansenongelijkheid en toetsgedrag.
Rapportages van PISA-onderzoek in Nederland:
- Rapport ‘Resultaten PISA-2018 in vogelvlucht’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Leesplezier, zelfbeeld bij het lezen, leesgedrag en leesvaardigheid en de relatie daartussen’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Het welbevinden van 15-jarigen’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Kansenongelijkheid in het voortgezet onderwijs’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Toetsgedrag van Nederlandse leerlingen’
- Rapport PISA-2015
- Rapport ‘Resultaten PISA-2015 in vogelvlucht’
- Rapport PISA-2015: Financiële geletterdheid
- Rapport PISA-2012
- Rapport ‘Resultaten PISA-2012 in vogelvlucht’
- Rapport PISA-2009
- Rapport PISA-2006
- Rapport PISA-2003
PISA in focus:
- Developing Literacy Skills in a Digital World: Dit PISA-rapport geeft inzicht in lezen in de digitale wereld. Hoe gebruiken leerlingen het internet en zijn zij in staat om door deze digitale omgeving te navigeren? Wat kunnen docenten hierin betekenen?
- Developing Literacy Skills in a Digital World: the Netherlands: In dit rapport worden resultaten van bovengenoemd onderzoek voor Nederland toegelicht.
Internationale rapportages van PISA-onderzoek:
- Rapport PISA-2018
- Rapport PISA-2015
- Rapport PISA-2012
- Rapport PISA-2009
- Rapport PISA-2006
- Rapport PISA-2003
- Rapport PISA-2000
Officiële (Engelstalige) website van PISA: