Bent u benieuwd naar de resultaten van alle PISA-onderzoeken? De volgende links bieden u toegang tot de Nederlandse en internationale rapporten.
» Op 5 december 2023 zijn de resultaten van PISA-2022 gepresenteerd.
Een overzicht van de belangrijkste Nederlandse resultaten van PISA-2022 vindt u in deze infographic.
Klik hier om het rapport ‘Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht’ te downloaden en alle resultaten te lezen.
In 2024 zijn drie verdiepende rapporten over het creatief denken, de financiële geletterdheid en het welbevinden van 15-jarigen verschenen.
Onderstaande animatie toont een korte samenvatting van de belangrijkste resultaten van PISA-2022.
Rapportages van PISA-onderzoek in Nederland:
- Rapport ‘Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht’
- Rapport ‘PISA-2022 De verdieping: Het creatief denken van 15-jarigen’ (verschenen op 18 juni 2024)
- Rapport ‘PISA-2022 De verdieping: De financiële geletterdheid van 15-jarigen’ (verschenen op 27 juni 2024)
- Rapport ‘PISA-2022 De verdieping: Het welbevinden van 15-jarigen’ (verschenen op 16 september 2024)
- Rapport ‘Resultaten PISA-2018 in vogelvlucht’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Leesplezier, zelfbeeld bij het lezen, leesgedrag en leesvaardigheid en de relatie daartussen’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Het welbevinden van 15-jarigen’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Kansenongelijkheid in het voortgezet onderwijs’
- Rapport ‘PISA-2018 De verdieping: Toetsgedrag van Nederlandse leerlingen’
- Rapport ‘Resultaten PISA-2015’
- Rapport ‘Resultaten PISA-2015 in vogelvlucht’
- Rapport PISA-2015: Financiële geletterdheid
- Rapport ‘Resultaten PISA-2012’
- Rapport ‘Resultaten PISA-2012 in vogelvlucht’
- Rapport ‘Resultaten PISA-2009’
- Rapport ‘Resultaten PISA-2009 in vogelvlucht’
- Rapport PISA-2006
- Rapport PISA-2003
Internationale rapportages van PISA-onderzoek:
- Rapport PISA-2022
- Rapport PISA-2018
- Rapport PISA-2015
- Rapport PISA-2012
- Rapport PISA-2009
- Rapport PISA-2006
- Rapport PISA-2003
- Rapport PISA-2000
PISA in focus:
- Developing Literacy Skills in a Digital World: Dit PISA-rapport geeft inzicht in lezen in de digitale wereld. Hoe gebruiken leerlingen het internet en zijn zij in staat om door deze digitale omgeving te navigeren? Wat kunnen docenten hierin betekenen?
- Developing Literacy Skills in a Digital World: the Netherlands: In dit rapport worden resultaten van bovengenoemd onderzoek voor Nederland toegelicht.
Officiële (Engelstalige) website van PISA: